TÉMA | ODPOVĚDI | ZALOŽENO |
---|---|---|
Je vrzání roštu důvodem k reklamaci? Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je vrzání lamelového roštu důvodem k jeho reklamaci? Rošt vrže v podstatě hned od jeho zakoupení, jenom se to v čase zhoršuje. Máme je doma asi 5 měsíců.Pro zajímavost ještě - jak je to s vrzáním rámu postele? Děkuji. |
14. 10. 2016 poslední: 20. 10. 2016 |
|
Re:Je vrzání roštu důvodem k reklamaci? Problémem je nesprávná délka lamel, které se při zatížení natáhnou a tlačí na konce plastových pouzder. Tento tlak potom prohýbá nosný rám lamel a při otáčení těla dochází k posouvání rámu po podkladu - vrzání. Jediným řešením je zkrácení lamel, ovšem o cca 2-3 mm, jinak lamely zase vypadávají z pouzder. Problémem je ovšem rozebrat rám, pokud je pevně sklížen. Závada se projeví rychleji o hmotnějších uživatelích a pak se ovšem v průběhu času zvětšuje, protože dochází ke snížení odolnosti lamel proti průhybu (vypráskání, podobně jako u lyží). Krátkodobě si lze pomoci výztužnými lištami tak, aby posuvu rámu bránila i postranice postele, ale to zpravidla není moc účinné (i postranice se prohýbají). No pokud jsou součásti dřevěné je možno je potřít suchým mýdlem (s jelenem)a hluk se zmenší. Reklamovat to lze jedině dle ČSN 91 0001 čl. 7/ 24: "Konstrukce nábytku musí být řešena tak, aby při běžném užití výrobku a jeho součástí nebo komponentů, nedocházelo k nežádoucím funkčním nebo zvukovým efektům." Takže vrzání postele nežádoucí efekt je, zejména v paneláku od souseda o patro výše. Bohužel norma neudává hodnoty decibelů a tak je vše spíše na soudním znalci. |
19. 10. 2016 poslední: 19. 10. 2016 |
|
Re:Je vrzání roštu důvodem k reklamaci? PS Obdobně viz ČSN 91 0100 Nábytek bezpečnostní požadavky článek 6/25: "Nábytek nesmí při své funkci hlučet nebo vytvářet nežádoucí mikroklima interiéru, které by narušovalo psychickou pohodu uživatele nebo druhých osob." K předchozímu textu jen doplnění plného znění normy ČSN 91 0001 Dřevěný nábytek - Technické požadavky |
20. 10. 2016 poslední: 20. 10. 2016 |
Zpět na témata |